سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه شخص ثالث در بیمه دات کام

طریقه استعلام خلافی با اپلیکیشن آپ

یکی از دردسرهای داشتن ماشین، استعلام و پرداخت قبض‌های جریمه است. قسمتی از این دردسرها را می‌توان با پرداخت نقدی حل کرد. اما در زندگی شلوغ امروزه پیش می‌آید که نتوانیم به موقع برای پرداخت خلافی اقدام کنیم. پرداخت نکردن بعضی از جرائم رانندگی، ماشین را در ریسک توقیف توسط پلیس قرار دهد. در چنین شرایطی، دریافت سریع و به موقع قبوض جریمه می‌تواند کمک حال ما باشد.با موبایل‌های هوشمند سرعت دسترسی به انواع خدمات بسیار زیاد شده است. اپلیکیشن‌های موبایل در این مسیر مهم‌ترین نقش را دارند. آپ، یکی از این برنامه‌های موبایلی است که به عنوان «پرکاربردترین اپلیکیشن پرداخت کشور» نیز شناخته می‌شود. در این پست می‌خواهیم درباره نحوه استعلام خلافی با آپ آشنا شویم.

استفاده از اپلیکیشن برای استعلام و پرداخت خلافی ماشین

مجموعه تخلفات رانندگی ثبت در سیستم پلیس راهور به صورت یک فهرست قابل بازیابی است. این فهرست بر مبنای اطلاعات ماشین گردآوری می‌شود و به آن خلافی خودرو می‌گویند. شهروندان می‌توانند جرائم رانندگی را در بخش «اجراییات» سایت پلیس راهور با عنوان «جدول تخلفات رانندگی»مشاهده کنند. در این جدول 191 تخلف وجود دارد. برخی از این تخلفات جریمه مادی دارند. جریمه بعضی دیگر ثبت نمره منفی در گواهینامه و ضبط آن توسط پلیس و تعدادی از آنها توقیف وسیله نقلیه است. فهرست جریمه‌های رانندگی را می‌توان به روش‌های مختلفی استعلام و پرداخت کرد. اما افراد ترجیح می‌دهند در کوتاه‌ترین زمان و به ساده‌ترین روش آن را انجام دهند. بنابراین استفاده از اپلیکیشن‌های استعلام و پرداخت بهترین انتخاب است. در ادامه درباره دانلود برنامه خلافی خودرو و نحوه کار با این اپلیکیشن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

معرفی سرویس خلافی ماشین در اپلیکیشن آپ

یکی از کارگزاران رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی اپلیکیشن آپ است که سرویس خلافی خودرو یکی از خدمات قابل ارائه در آن است. شما در این نرم‌افزار می‌توانید قبض‌های جریمه‌تان را به‌صورت آنی و آنلاین پرداخت کنید. ازاین‌رو در هر شرایطی مخصوصا وقتی که وسیله نقلیه توقیف یا در شرف توقیف باشد، این برنامه برای مالکان و رانندگان بسیار راه‌گشا و کاربردی است. مزایای استفاده از آپ به شرح زیر است:

  • استعلام و پرداخت آنی خلافی
  • پرداخت آنلاین
  • پرداخت با امنیت بالا
  • امکان انتخاب یک یا چند قبض جریمه در هنگام پرداخت
  • امکان مشاهده عکس تخلف در جریمه‌های ثبت شده با دوربین‌های نظارتی
  • امکان مشاهده وضعیت بدهی شماره پلاک‌های ثبت شده به صورت تفکیکی در قسمت «خودروهای من»
  • امکان استفاده از قابلیت «پرداخت خودکار» برای جلوگیری از ایجاد دیرکرد پرداخت و دوبرابر شدن جریمه‌های الصاقی، تسلیمی و خودداری

مراحل گرفتن خلافی خودرو با آپ

برای گرفتن قبض‌های جریمه با اپلیکیشن آپ مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن آپ را از کافه بازار، Google Play و... دانلود کنید.
  2. در اپلیکیشن آپ ثبت‌نام کنید و به حساب کاربری‌تان وارد شوید.
  3. آیکون «خلافی خودرو و عوارض» را لمس کنید.
  4. سپس گزینه «افزودن خودرو جدید» را لمس کنید.
  5. فیلدهای پلاک خودرو، کد ملی مالک خودرو و شماره VIN مندرج در پشت کارت ماشین را وارد کنید. سپس بر تب «ثبت نهایی» ضربه بزنید.
  6. به آیکون « استعلام بدهی» بروید.
  7. استعلام یکی از گزینه‌های «استعلام خلافی با جزییات» یا « استعلام سر جمع خلافی» را انتخاب کنید: اگر گزینه استعلام خلافی با جزییات را انتخاب کنید، اپلیکیشن آپ، نوع تخلفات اعم از: دروبینی، الصاقی، تسلیم و دو برگی با جزییات را برایتان نمایش می‌دهد.
  8. اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداخت کارمزد مصوب استعلام خلافی با پلاک ماشین وارد کنید.

منبع: استعلام خلافی اتومبیل با آپ