سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیمه شخص ثالث در بیمه دات کام

چگونه خلافی خودرو را استعلام کنیم؟

در این پست می‌خواهیم درباره یکی از کابوس‌های مالکان خودرو یعنی لیست بلندبالای جرائم رانندگی صحبت کنیم. این کابوس به حدی آزاردهنده است که افراد معمولا سعی می‌کنند در بازه‌های زمانی مختلف از نوع خلافی و میزان آن اطلاع یابند و البته مالکینی هم هستند که صرفا به پیامک‌های خلافی خودرو اکتفا می‌کنند. افرادی که به این شکل عمل می‌کنند گاهی اوقات ناگهان با انباشتی از جرائم رانندگی مواجه می‌شوند. اگر جزء دسته دوم هستید و دوست ندارید که به این شکل غافلگیر شوید با ما تا انتهای این پست همراه باشید.

 

 

انواع خلافی ماشین

پلیس راهور هر سال تخلفات رانندگی و مبلغ جریمه آن را در یک جدول به اطلاع عموم می‌رساند که برخی از تخلفات سنگین‌تر و به همان نسبت متخلف هم برای ارتکاب آن باید جریمه بیشتری بپردازد. برای برخی دیگر از تخلفات هم صرفا قبض جریمه صادر می‌شود اما معمولا جرائم سنگین رانندگی علاوه‌بر جریمه نقدی امتیاز منفی هم برای رانندگان متخلف در بردارد.

 

راه‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

مالک ماشین برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو می‌تواند به روش‌های زیر عمل کند:

·          سایت پلیس راهور

·          اپلیکیشن‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

·          استعلام و پرداخت خلافی از طریق کد USSD  به شماره *110#

·         پرداخت از طریق دستگاه‌های ATM

·         مراجعه حضوری به دفاتر پلیس 10+ : همراه داشتن بیمه شخص ثالث در مراجعه حضوری الزامی است.

 

اهمیت استعلام به موقع خلافی برای مالکان وسایل نقلیه:

اطلاع از جرائم رانندگی و پرداخت به موقع آن از انباشت مبلغ این جریمه‌ها جلوگیری می‌کند در این پست گفتیم که سایت پلیس راهور به شما امکان پرداخت اقساطی خلافی خودرو را می‌دهد. شما می‌توانید در بازه‌های زمانی ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و حتی سالانه از طریق روش‌های بالا برای استعلام/پرداخت تخلفات رانندگی اقدام نمایید البته توجه داشته باشید که تسویه این جرائم برای معامله خودرو، تعویض پلاک ماشین و... اجباری است.

 

منبع: چگونه خلافی خودرو را استعلام کنیم؟